De Groot Verhuur
Veel gestelde vragen
Wanneer u een bus bij ons wilt huren heeft u natuurlijk vragen. Vragen over ons wagenpark, de huurprijs, reserveringen, aanvragen, noem maar op. Wij hebben de meest voorkomende vragen voor u op een rijtje gezet.
Soms is het makkelijker om zaken uit te leggen in een video, vandaar dat de Groot Verhuur een aantal video’s online heeft geplaatst met instructies.
LET OP sommige video’s zijn wat ouder waardoor de prijzen kunnen afwijken, onze actuele prijzen vindt u bij de modellen in het menu autoverhuur.
Bestelbus verlengd en verhoogd
Bakwagen met laadklep
Personenbus
Caddy
Opslag
Opslag
Vakantiereizen
Verzekeringen
Opslag
Algemeen
Wat heb ik nodig bij het ophalen van de huurauto?
- 2 legitimatiebewijzen; een geldig rijbewijs en een geldig paspoort/identiteitskaart
- Pinpas waarmee de borg voldaan dient worden.
- Voor bedrijven hebben wij een uittreksel van de Kamer van Koophandel nodig (niet ouder dan 1 jaar).
Hoe oud moet ik zijn om een bus te huren?
Wij hanteren geen leeftijdseis voor het huren van een wagen, u dient enkel in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs (B).
Hoe kan ik de borg voldoen bij afhalen van de huurauto?
Mag alleen diegene in de bus rijden op wiens naam het contract staat?
Bij det afsluiten van het huurcontract kunnen meerdere personen worden opgegeven als bestuurder. Alleen de personen waarvan wij dubbel legitimatie (rijbewijs en paspoort/identiteitskaart) hebben ontvangen zijn verzekerd en bevoegd om te rijden in ons voertuig.
Is de huurauto volgetankt als ik de huurauto afhaal?
Wordt de huurauto afgeleverd en opgehaald?
Kan de huurauto buiten openingstijden worden ingeleverd?
Hoe kan ik de huurperiode verlengen?
Hoe werkt de facturatie en wanneer ontvang ik mijn borg retour?
Huurauto
Mag ik met de huurauto naar het buitenland?
Zijn alle bussen uitgerust met winterbanden?
In de winterperiode zijn onze wagens standaard voorzien van winterbanden.
Is iedere huurauto voorzien van reclame?
Is het mogelijk een bus te huren met trekhaak?
Ja, enkele wagens beschikken over een trekhaak. U kunt hier naar informeren bij uw aanvraag.
Hoe wordt de kwaliteit van ons wagenpark gewaarborgd?
Kan ik zonder een chauffeurspas een bedrijfswagen huren?
Al onze bussen mogen met standaard rijbewijs (B) gereden worden .
Wat is het laadvermogen en hoogte van een (bedrijfs-) bus?
Dit verschilt per bus en is vooraf opvraagbaar via telefoon of mail.
Huurperiode/prijs
Wat is in de prijs inbegrepen bij de huurprijs van een bus?
- 100 km vrij per dag
- Een ongevallen inzittendenverzekering
- Pechhulp in het binnen- en buitenland met eventueel vervangend vervoer, via ANWB
Wat is niet in de huurprijs inbegrepen bij het huren van een bus?
- Brandstof, u krijgt de auto met een volle tank mee en dient deze vol terug in te leveren. Het is mogelijk om de wagen door ons af te laten tanken. De verreden brandstof wordt in dat geval op de factuur mee gerekend.
- U heeft een eigen risico van € 750,- bij schade in het binnenland en € 1500,- bij schade in het buitenland. Dit geldt voor schuldschade en alle schade zonder tegenpartij. Bij bovenhoofdse schade bent u volledig aansprakelijk. In de wagen is een sticker aanwezig met de hoogte van de wagen.
- Het is helaas bij ons niet mogelijk om het eigen risico af te kopen. Wel bestaan er externe verzekeringen waar u het eigen risico kunt verzekeren.
Wat is optioneel bij te boeken bij reservering van een huurauto?
- Voor vakantiereizen hebben wij enkele sets dakdragers en een dakkoffer ter beschikking. U kunt hier na informeren bij uw aanvraag. Voor het gebruik van de dakkoffer wordt een eenmalige bijdrage gevraagd van € 25,- excl. Btw. De dakdragers worden kosteloos ter beschikking gesteld.
- Voor het vervoeren van goederen of een verhuizing hebben wij kosteloos enkele steekwagens, hondjes, dekens en spanbanden beschikbaar. U kunt hier naar informeren bij uw aanvraag.
Wat is bij ons een dag huur?
Is het mogelijk een auto te huren voor 1, 2 uur of een halve dag?
Wanneer en hoeveel borg moet ik betalen?
- De borg voor een dag huur is € 500,- en dient gepind te worden bij het ophalen van de wagen.
- De borg voor langere periodes is € 550,- en dient samen met het huurbedrag vooraf te worden overgemaakt naar onze rekening.
Pech/Schade
Hoe hoog is mijn eigen risico en hoe werkt dit?
- U heeft een eigen risico van € 750,- bij schade in het binnenland en € 1500,- bij schade in het buitenland. Dit geldt voor schuldschade en alle schade zonder tegenpartij. Het is bij ons niet mogelijk om het eigen risico af te kopen. Wel bestaan er externe verzekeringen waar u het eigen risico kunt verzekeren.
- Schades die voortkomen uit gebruik waar de auto niet voor is bestemd zijn geheel voor rekening van de huurder.
- Bovenhoofdse schade (schades boven de 1.90 meter) is geheel voor rekening van de huurder. In elke wagen is een sticker aanwezig met de hoogte van die wagen.
Bij geval van schade, wat moet ik doen?
- Maak altijd direct foto`s van de situatie en ontstane schade.
- Er dient een schadeformulier te worden ingevuld.
- Indien nodig politie inschakelen.
- De schade dient gelijk aan ons te worden gemeld.
Bij geval van diefstal, wat moet ik doen?
- U dient ons direct op de hoogte te brengen van de diefstal.
- Hierna aangifte doen bij de politie.
Bij geval van pech, wat moet ik doen?
- U kunt contact opnemen met het alarmnummer van de ANWB. Dit telefoonnummer vindt u terug op het lidmaatschapskaartje van de ANWB in de map met de papieren van de wagen. Hierna dient u ons op de hoogte stellen.
- Bij het inschakelen van de noodhulp bij pech door eigen toedoen komen de kosten hiervan voor eigen rekening.
Bij geval van pech in het buitenland, wat moet ik doen?
U kunt direct contact opnemen met het alarmnummer de ANWB. Dit telefoonnummer vindt u terug op het lidmaatschapskaartje van de ANWB in de map met de papieren van de wagen. Hierna dient u ons op de hoogte stellen
Reservering
Moet ik een account aanmaken om een huurauto te reserveren?
Nee, dit is niet nodig, het reserveren gaat via het daarvoor bestemde formulier op onze site en hiervoor heeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
Wanneer ik reserveer via de site, is dit dan definitief?
Nee, dit is een informatie aanvraag. U krijgt binnen een werkdag antwoord op uw vraag. Na bevestiging van beide zijden is de aanvraag definitief.
Hoe kan ik mijn reservering annuleren of wijzigen?
- Uw reservering kan tot 1 maand voor vertrek kosteloos worden geannuleerd. Natuurlijk zijn hier uitzonderingen op zoals bijvoorbeeld overlijden of ziekenhuisopname en dergelijke. Neemt u voor het annuleren telefonisch contact met ons op.
- Voor een wijziging kunt u via mail of telefonisch contact met ons opnemen en zullen wij bekijken of de wagen nog beschikbaar is de door u gevraagde periode.